عربستان

کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری خبر دادند که نیروهای امنیتی سعودی تعدادی از دختران بی‌سرپرست یک یتیم‌خانه در جنوب شرق عربستان را به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

 به گزارش مشرق، کاربران سعودی به تازگی تصاویری را از یک یتیم‌خانه در منطقه «خمیس مشیط» عربستان (جنوب غرب) منتشر کرده‌اند که در آن‌ نیروهای امنیتی سعودی در حال کتک زدن دختران یتیم یک یتیم‌خانه دیده می‌شوند.

پایگاه خبری «عربی۲۱» با انتشار تصاویر نوشت: «سرویس امنیتی عربستان سعودی به طرز وحشیانه‌ای به چند دختر یتیم در یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در امارت عسیر تعرض کرده است؛ آن هم پس از آنکه این دختران خوستار برخورداری از حقوقشان در یتیم‌خانه شدند.»

کاربران فضای مجازی نیز می‌گویند پس از آنکه چند دختر حقوق خود را در این یتیم‌خانه مطالبه کردند، نیروهای امنیتی سعودی به درخواست مدیریت این مرکز ناگهان وارد مرکز شدند و دختران را مورد ضرب و جرح قرار دادند. مقامات سعودی تا لحظه انتشار این خبر هنوز توضیحی درباره این اقدام ارائه نکرده‌اند.

در تصاویر منتشر شده، حدود ۲۰ نیروی پلیس و نیروی امنیتی سعودی به چشم می‌خورند که به دنبال دختران در یتیم‌خانه هستند و با چماق و شوکر برقی آن‌ها مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ اشاره کرد که نیروهای امنیتی سعودی تعدادی از دختران را بازداشت کرده‌اند؛ اما مقامات سعودی هنوز علت این اقدام را توضیح نداده‌اند و سازمان متولی را معرفی نکرده‌اند.

به گفته کاربران فضای مجازی، فردی به نام «هادی الشهرانی» با سمت مدیر امور اجتماعی، دخترانی را که فیلم‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، تهدید به زدن کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) می‌گوید که «ترکی بن طلال بن عبدالعزیز» امیر عسیر دستور داده است کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود و پرونده پس از انجام تحقیقات به نهاد ذیربط ارجاع داده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    25 0
    80 نفر رو یه جا گردن زدن هیچ کس صداش در نیومد اینکه اینه. تا ال سعود در این منظقه هست مردم خاورمیانه رنگ ارامش را نخواهن دید. چاره مبارزه با مرکز فتنه منطقه یعنی سعودی هاست
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    شما فقط بشینید نگاه کنید
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    دروغه. در عربستان مردم در رفاه مطلق هستند. ... اظهارات یک اصلاح طلب
  • وهاب الخر IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    7 0
    لعنت به وهابیون کفتارصفت چقدرشبیه کفاران زمان پیامبرن ک بادختروزن مشکل دارن هنوزافکارضدیت بادختران توذات نجسشون موج میزنه مثل انزمان ک دختران رازنده بگورمیکردن. اینهاازنژاد وحیوانات همون وحشیانن.. ادعای مسلمانی بعدیمشت مردعقده ای بفرسن دست درازی کنن سمت چندتادختر یتیم؟؟! لعنت به کسانی ک کارهای وهابیون راتوجیح میکنن مثلامیگن ثروتمند هستن وکاری به حیووان بودنشون ندارند. وای مصیبتااگه توایران یه نظامی اقا حتی فرمان ایست بده به مثلایزن اشراروتروریست چه برسه دستگیرش کنه غرب زدهای منگول خودشون راجرمیدن..
    • متین IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      آفرین بربصیرت شما.حقیقت همیشه واضح است.اگراین جماعت توجیه گرسیاست بازغربزده زمان امام حسین ع بودندقطعا شریک لشکریزیدبودند.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 0
    اینها از نسل ظلم کنندگان به اهل بیت ع هستند که با اسرای کربلا بدترین رفتار را کردند و در رگهایشان خون شمر و عمر سعد و خولی جاریست
  • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    باسلام این رفتار وحشیانه و غیر انسانی از دوران جاهلیت وجود داشته و هم اکنون هم وجود دارد وقتی ولیعهد کشوری یک روزنامه نگار را به آن طرز فجیع تکه تکه میکند از این اوباش وهابی از خدا بی خبر که توقعی نیست تازه این احمقهای جاهل قرآن را روزی دوبار دوره میکنند و با آگاهی از متن قرآن که سفارش وسیعی درباره حق یتیم شده دست به این اعمال میزنند باید فقط به خدا توکل کرد و به او پناه برد و جهت ظهور منجی دعا کرد تا او حق این عمال سرسپرده را کف دستشان بگذارد همه ما منتظر آن لحظه هستیم و فقط خدا میداند او کی خواهد آمد و چگونه خواهد آمد تا مرحمی باشد بر ظلمهای روا شده و خونهای به ناحق ریخته شده بیائید از خداوند همگی خالصانه ظهور حجتش را التماس کنیم تا او بیاید و بر دردهاو عقده های هزارسالمان مرحم باشد انشاالله
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    نه مثل اینا که زن را برده کردند و نه مثل ما که زن رو قبله کردیم و نه مثل غربی ها که زن را ابزار کردند. جایگاه زن را فقط امام معصوم میتونه بهش برگردونه
  • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 0
    خدا لعنت کند ال جهود رو اینها یتیم هستند حیوانات
  • Korush.t IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    مزدوران شبکه عنترناشنال لال شدن ؟چرا راجع به این کلیپ حرفی نمی‌زنن؟اگه اتفاقی به مراتب کوچکتر از این تو ایران افتاده بودتوبوق وکرنا میکردن و دهها ساعت تحلیل و کارشناسی میذاشتن اما وطن فروش های خائن شهامت حتی ی اشاره به این موضوع را ندارن بعدا میان اتوبوس مصری را جای اتوبوس زائرا ایران جا میزنن که چنین و چنان ..لعنة الله علی القوم الظالمین بالاخص ال سقوط
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 3
    عربستان توانست ایران را تربیت کند .
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 1
    شماها هم حرف نزنید
  • عبداله IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    خداوند لعنت نماید افراد بی غیرت و جاهل را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس